عسل طبیعی, مجله

نگهداری ژل رویال در منزل

رویال

میزان فاسد شدن ژل رویال در مقایسه با عسل طبیعی بیشتر است بنابراین نحوه نگهداری ژل رویال هم با نحوه نگهداری عسل متفاوت است.عسل در صورت استفاده طولانی مدت کپک نمی‌زند و یا فاسد نمی‌شود، زیرا میزان رطوبت در آن کمتر از ۱۸ درصد و میزان اشباع بودن آن از قندها بیشتر از ۸۰ درصد می‌باشد که این عوامل باعث می‌شوند حتی در صورت نگهداری در دمای اتاق بدون هیچ‌گونه تغییری باقی بماند.
درحالیکه ژل رویال از میزان رطوبت بالا یعنی بیش از ۶۰ درصد برخوردار است، برای همین وقتی در دمای اتاق طی چند ساعت یا چند روز نگهداری می شود به‌سرعت در اثر اکسیداسیون تغییر رنگ می‌دهد و متمایل به زرد تیره می‌شود. سرانجام باکتری و قارچ‌های عامل فساد وارد واکنش شده و فرایند کپک رخ می‌دهد.

نحوه نگهداری ژل رویال

نحوه نگهداری ژل رویال از مهم‌ترین مواردی است که باید در طول مصرف به آن توجه کنید. این ژل نسبت به عوامل محیطی مانند دما، نور و هوا حساس و آسیب‌پذیر می‌باشد. با رعایت این موارد نه تنها کیفیت آن حفظ می‌شود بلکه ارزش دارویی و درمانی آن هم دچار تغییر نمی‌شود. ژل رویال را در ظرفی که نور به آن نفوذ نمی‌کند و درب محکمی دارد در فریزر نگهداری نمایید. طبق تحقیقات مختلف، این ژل اگر در دمای اتاق یا ۲۵ درجه سانتی‌گراد قرار بگیرد بعد از ۲۰ ساعت از میزان کیفیت آن کاسته می‌شود. لذا با افزایش دمای محیط، مدت زمان نگهداری آن در عرض چند ساعت کاهش می‌یابد.

یخچال برای نگهداری ژل رویال مناسب است

به‌عبارتی دیگر، وقتی ژل رویال در دمای بالای ۳۵ درجه سانتی‌گراد، در کمتر از چند ساعت به طور کامل فاسد می‌گردد. این ژل به‌مدت طولانی یعنی یک سال و در دمای ۵ درجه سانتی‌گراد قابل استفاده است و در این شرایط تغییر خاصی را در آن مشاهده نخواهید کرد. لذا در حالت کلی به دو طریق قابل نگهداری می‌باشد:
دمای ۳ تا ۵ درجه سانتی‌گراد به‌مدت شش ماه
دمای منفی ۱۸ درجه سانتی‌گراد به‌مدت دو سال
در صورت خرید حضوری این محصول حتما توجه کنید که به‌صورت فریزر شده باشد. همچنین آن را از محل خرید تا منزل در داخل یخ خشک حمل کنید و بلافاصله در خانه به فریزر انتقال دهید. در این حالت باید بعد از تحویل محصول از مسئول پست، ظرف ژل را سریع در فریزر قرار دهید.
برای تهیه‌ی فرآورده‌های طبیعی زنبورعسل به سایت فروشگاه انجیلو مراجعه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− four = two