عسل طبیعی

عسل طبیعی چیست؟

عسل شهدی طبیعی که توسط زنبورعسل تولید می شود

عسل در واقع واژه ای عربی است که در فارسی انگبین نامیده می شود. این ماده شیرین محصول زنبورعسل است. زنبورعسل آن را از شهد انواع مختلف گل های گیاهان جمع آوری می نماید. پس از اعمال یکسری تغییرات، در کندوهای مومی ذخیره می نماید. قبل از اینکه شهد به صورت عسل درآید، تغییراتی که منجر به تولید آن می شوند عبارتند از: اضافه کردن آنزیم و مواد موثر مانند ویتامین و آمینواسید، کاهش رطوبت برای غلیظ شدن شهد و در نهایت تبدیل قندهای پیچیده به قندهای ساده. عسل طیبعی چیست؟

عسل چگونه بدست می آید؟

گیاهان نور خورشید را جذب می کنند و در اثر بعضی فرآیندهای شیمیایی به قند و سایر مواد موثر تبدیل می گردد. سپس توسط سیستم آوندی به شهد گل ها انتقال می یابد. تاریک بودن کندو منجر به فرآوری بهتر عسلمی شود. در گذشته عسل به صورت وحشی یعنی در لا به لای صخره و جنگل بر روی شاخه درختان انباشته می شد. اکنون چندین هزار سال است که انسان به شغل کندوداری و پرورش زنبور مشغول می باشد. این محصول به علت طبیعی بودن، ترش نمی کند و حتی کپک نمی زند، برای همین به مدت طولانی می توانید از آن نگهداری و استفاده نمایید. این محصول یک فرآورده غذایی که نامی آشنا در اکثر نقاط دنیا دارد و در برخی کشورها به آن طلای طبیعی می گویند. عسل طیبعی چیست؟

عسل شهدی طبیعی که توسط زنبورعسل تولید می شود

این ماده شیرین از دیرباز مورد توجه عموم به ویژه پزشکان قرار گرفته است. زیرا مواد معدنی موجود در آن خاصیت دارویی دارند و پزشکان از این ماده طبیعی در طب سنتی و مدرن برای افراد بیمار تجویز می نمایند. به عنوان مثال، در کشورهای توسعه نیافته پزشکان دریافتند که این محصول زنبور برای ضدعفونی کردن محل آسیب دیده و پانسمان زخم ها به طور قابل توجهی تاثیر دارد. لذا این ماده طبیعی به عنوان بهترین آنتی بیوتیک، در برابر انواع بیماری ها نقش مثبتی را دارد. شیرینی موجود در آن برای سلامتی انسان نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث احساس آرامش و از بین رفتن بعضی اختلالات روحی و جسمی در انسان می شود.

زنبورعسل شهد گل ها را با مهارت واستعدادهای خدادادی که در ذات خود دارد، از گل ها جمع آوری و به کندو انتقال می دهد. سپس با ظرافت خاصی شهد را که خاصیت فاسد شدن دارد را به عسل معطر و لذیذ تبدیل می کند. عسل طیبعی چیست؟

همچنین قرآن کریم از آن به عنوان شفا یاد کرده است. این ماده طبیعی از دیرباز در ایران باستان در مراسم های شادی و مذهبی به عنوان شیرین کننده طبیعی مصرف می شد. در واقع از زمان های قدیم از ارزش بالایی در بین جوامع مختلف برخوردار بوده است. برداشت این فراورده غذایی کار سختی می باشد و باید با دقت کافی انجام پذیرد. انتخاب عسل طبیعی و خوش طعم کار مهمی است.

برای اینکه از انتخاب خود مطمئن باشید می توانید به سایت فروشگاه انجیلو مراجعه نمایید و انواع مختلف آن را با قیمت هایی مناسب تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

+ 14 = sixteen