عسل طبیعی

روش نگهداری صحیح عسل طبیعی

روش نگهداری عسل طبیعی

اگر میخواهید عسل طبیعی که تهیه کردید خاصیت درمانی و دارویی آن کاهش نیابد، موارد زیر را رعایت کنید:  روش نگهداری صحیح عسل طبیعی

روش نگهداری صحیح عسل طبیعی

-ظرف عسل درب بسته را در محیطی به دور از نور و رطوبت و در دمای اتاق نگهداری کنید.

-همواره به بسته بودن درب ظرف حاوی این ماده شیرین دقت نمایید. زیرا عسل رطوبت موجود در هوا را به راحتی جذب می کند که این عامل می تواند منجر به کاهش کیفیت آن گردد و در نهایت عمل تخمیر صورت گیرد. علاوه بر این این ماده قادر است بوهای موجود در فضای اتاق را جذب کند.

-به هنگام برداشتن عسل همواره از یک قاشق کاملا خشک استفاده کنید. چون در صورت ورود آب به ظرف این فراورده غذایی، عمل تخمیر صورت خواهد گرفت.

-ظرف آن را از حرارت مستقیم یعنی کنار فر، گاز و یا نور خورشید و کنار پنجره ها دور نگهدارید. چون حرارت یکی از عوامل کاهنده کیفیت در این ماده است و به مرور زمان منجر به کاهش کیفیت آن می گردد. همچنین تغییرات دمایی از دیگر عواملی است که میتواند بر روی کیفیت این فراورده تاثیر بگذارد و میزان آن را کاهش دهد.

مقاله پیشنهادی : عسل نمدار گلستان

-برای نگهداری آن می توانید از ظروف مختلفی مانند ظروف شیشه ای، سفالی لعاب دار و استیل بهداشتی استفاده نمایید. اما توصیه می شود از دبه های پلاستیکی غیراستاندارد و فلزی برای نگهداری این ماده با ارزش خودداری کنید. از آنجائیکه این ماده خاصیت اسیدی دارد، ممکن است نسبت به مواد شیمیایی و فلزی واکنش نشان دهد و با تولید ترکیبات مضر، کیفیت آن را تحت تاثیر قرار دهد.

-استفاده از ظروف فلزی به مدت طولانی برای نگهداری این محصول مناسب نیست. اما اگر برای برداشتن آن از داخل ظرف از قاشق فلزی استفاده نمایید، هیچ گونه اشکالی ندارد.

-عسلی که جامد و بلوری شده باشد اصطلاحا به آن رُس بستن می گویند. لذا بهتر است آن را به همان صورت و بدون حرارت دادن، مصرف کنید. مصرف رُس بسته آن را حتی به دوستان و آشنایان توصیه کنیم.

روش نگهداری عسل طبیعیروش نگهداری صحیح عسل طبیعی

برای تهیه این ماده طبیعی و خالص به سایت فروشگاه انجیلو مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

− two = 2