روستاگردی

روستای فارسیان آزادشهر

مسیر روستای فارسیان آزادشهر

برای رسیدن به روستای فارسیان آزادشهر از گرگان به سمت آزادشهر رفتیم.  از آزادشهر مسیر را به سمت شاهرود ادامه دادیم تا به فارسیان رسیدیم. از مرکز استان تا فارسیان حدود 115 کیلومتر فاصله است و از آزادشهر حدود 35 کیلومتر.

حین مسیر از آزادشهر که به سمت فارسیان می رویم، ابتدا از میان جنگل های هیرکانی عبور می کنیم و سپس در کنار رودخانه خرمارود و شالیزارها حرکت می کنیم تا به فارسیان برسیم.

روستای فارسیان آزادشهر روستایی پلکانی است و بافت سنتی خودش رو تا حدود زیادی حفظ کرده است، به همین خاطر قدم زدن در کوچه های آن دلنشین است. هنوز می توان در این کوچه­­ ها از دیدن پیرنشین، دختر نشین و یا ساباط لذت برد.

 

کودکان روستای فارسیان آزادشهر

روستای فارسیان آزادشهر

هنوز در بسیاری از کوچه های روستا تنورهایی هست که مردم روستا به صورت اشتراکی از آنها برای پخت نان محلی استفاده می کنند.  اگر هنگام پخت از کنارشان عبور کنید حتما شما را به میل کردن نان داغ تنوری دعوت می کنند. مردم فارسیان بیشتر ترک زبان هستند و چهره هایی آفتاب سوخته که حاصل کار و زحمت است دارند.

محصولات محلی بسیاری در این روستا تولید می شود که مهمترین آن برنج است. یکی از مرغوب ترین برنج هایی که در ایران کشت می شود در مزارع این روستا به عمل می آید. آب و هوای مناسب و همچنین آب چشمه های معدنی منطقه به بالا رفتن کیفیت برنج این منطقه کمک کرده است.

 

شالیزارهای روستای فارسیان آزادشهر

 

همچنین در کنار برنج انواع ترشی ها، رب و مربای محلی و محصولات دامی مثل کشک و کره از محصولات دیگر مردم این روستا می باشد. روستای فارسیان آزادشهر

از دیدنی های این روستا می شود به ییلاق مارکوه اشاره کرد که منطقه ای کوهستانی است و مناظر زیبایی دارد. همچنین مزارع شالی اطراف روستا هم در ایام کشت شالی مناظر زیبایی برای عکاسی دارد. البته که مهمترین جاذبه این روستا بافت تاریخی خود روستاست مخصوصا نمای از مقابل روستا که با کمی پیاده روی می تونیم به آن برسیم و عکس های زیبایی با پس زمینه روستا بگیریم. همچنین می تونیم از چنار کهنسال روستا و یک آسیاب آبی قدیمی هم بازدید کنیم. و اگر بیشتر اهل پیاده روی باشیم می تونیم از یخچال طبیعی و چشمه های آب این روستا هم با یک ساعت پیاده روی بازدید کنیم.

 

اقامتگاه بومگردی روستای فارسیان آزادشهر

 

شما برای سفر و بازدید از این روستا می توانید با آقای رضا محمودی مدیر اقامتگاه بومگردی در این روستای زیبا هماهنگ کنید تا علاوه برای رزرو مکان اقامت شما رو برای بازدید از روستا همراهی کنند. شماره تماس آقای محمودی 09119806646

 

برای خرید عسل طبیعی انجیلو کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

seventy two − = 70