عسل طبیعی

تاثیر مصرف عسل بر دستگاه گوارش انسان

عسل در درمان بیماری های دستگاه گوارشی تاثیر بسزایی دارد.

عسل در برابر بیماری های مختلفی از جمله بیماری های گوارشی خاصیت درمانی دارد. یکی از دستگاه‌های فعال و مهم در بدن انسان مربوط به دستگاه گوارشی است. این دستگاه از دهان شروع می شود که حلق، مری، معده، روده کوچک و روده بزرگ جزئی از آن می باشند، انتهای دستگاه گوارش به مقعد ختم می شود. عمل هضم و جذب مواد غذایی، دریافت انرژی مورد نیاز و سرانجام حذف مواد زائد حاصل از گوارش از وظایف اصلی این دستگاه همراه با دیگر اندام های مهم بدن مانند پانکراس، صفرا و کبد می باشد. قصد داریم در این مقاله به بررسی تاثیر مصرف عسل بر دستگاه گوارش انسان بپردازیم.

 

عسل و تاثیر آن بر دستگاه گوارش

در جهان بیماری های گوارشی مختلفی وجود داردکه افراد در تمام بازه های سنی می توانند به آنها مبتلا شوند. در کشورهای در حال توسعه اسهال و استفراغ بیشترین آمار مرگ میر را شامل می شود. کودکان خردسال مخصوصا بچه هایی که از ضعف و سوءتغذیه رنج می برند، کاهش آب بدن و الکترولیت ها می توانند منجر به مرگ آنها گردند. اما با این حال چون ویروس ها عامل بیماری هستند و آنتی‌بیوتیک ها اثر چندانی ندارند، روش های درمانی طب سنتی از جمله مصرف عسل طبیعی و خالص در درمان این بیماری ها کاربرد بسزایی دارد.

مقاله پیشنهادی : عسل نمدار گلستان

از زمان های گذشته از این فرآورده طبیعی به عنوان یک داروی موثر در بهبود بیماری های گوارشی استفاده می کرده اند. به عنوان مثال، ترکیب این فرآورده شیرین با گیاهان دارویی دیگر در درمان بیماری های روده و شکم در دوره مصریان باستان، چینی ها، یونانی ها و ایرانیان به شدت مورد استفاده قرار گرفته است. طبق مطالعات متعدد، این فرآورده طبیعی به خاطر دارا بودن اثرات ضد باکتریایی، ضدالتهابی و آنتی اکسیدانی در علم پزشکی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. نوع ناب و ارگانیک این ماده غذایی در درمان بیماری های متفاوتی چون دل درد، اسهال، استفراغ و زخم معده نقش مثبت و موثری دارد.

 

مهمترین انواع عسل در درمان بیماری های گوارشی

 

عسل آویشن، ترنجبین، کنار (سدر)، گشنیز، یونجه، سیاه دانه و نمدار از مهمترین نمونه های موجود در بازار هستند. عسل های ذکر شده دارای ترکیبات پری بیوتیک و باکتری های مفید پروبیوتیک می باشند که در بهبود و تقویت سیستم گوارش حائز اهمیت هستند. کاهش میزان اسید معده به کمک مصرف عسل نمدار، درمان یبوست، نفخ و زخم معده در اثر مصرف عسل گشنیز از ویژگی های بارز این عسل ها می باشد. همچنین این عسل ها به دلیل خاصیت ضد باکتریایی، ضد التهابی و آنتی اکسیدانی، در پیشگیری طیف گسترده ای از بیماری های دستگاه گوارش کاربرد دارند. برای تهیه نوع خام و خالص آنها حتما به سایت فروشگاه انجیلو مراجعه نمایید.

تاثیر مصرف عسل بر دستگاه گوارش انسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

sixty two − = fifty four