عسل طبیعی

باورهای نادرست در رابطه با عسل

عسل

عسل طبیعی از یکسری ویژگی های خاص برخوردار است. بعضی اوقات انسان ها به خاطر داشتن باورهای اشتباه در مورد طبیعی بودن آن، ممکن است گزینه خوبی را برای مصرف انتخاب نکنند. در این نوشته در رابطه با باورهای نادرست در رابطه با عسل صحبت خواهیم کرد.

باورهای نادرست در مورد عسل

عسل طبیعی به رنگ تیره می باشد: زنبورعسل برای تولید عسلاز شهد گل های مختلف استفاده می نماید که بسته به نوع گل رنگ آن نیز می تواند متفاوت باشد. لذا در رنگ های متفاوتی مانند بی رنگ، زرد، زردکهربایی، قهوه ای تولید می شود.

-مصرف عسل و خربزه در کنار هم منجر به مرگ می شود. خوردن بعضی از مواد غذایی در کنار هم ممکن منجر به مسمومیت غذایی در انسان شوند. همانطور که در طب سنتی مصرف ماهی و ماست با هم توصیه نمی شود، مصرف عسل و خربزه نیز از دیرباز ممنوع شده است. اما اینکه مصرف این دو ماده غذایی کنار هم باعث مرگ می شود تاکنون از هیچ سند علمی برخوردار نیست. بعضی افراد ممکن است در صورت مصرف دچار دل پیچه و دل درد گردند لذا اگر احساس خوبی در صورت خوردن آنها با هم ندارید، توصیه می شود از مصرف آنها خودداری کنید.

امکان تقلب در عسل زیاد است. از دیگر باورهای عموم این است که در ایران عسل طبیعی پیدا نمی شود. فلات ایران به خاطر تنوع اقلیمی از مراکز اصلی در تولید عسل با کیفیت در جهان می باشد. اما به دلیل عدم آگاهی مردم در رابطه عسل و خصوصیات آن و یا انجام تقلب توسط تولیدکنندگان عسل، نوعی بی اعتمادی در بین مردم ایجاد شده است. ایران یکی از کشورهای مهم در تولید این محصول و پرورش زنبورعسل می باشد و عسلی که تولید شده از تنوع و کیفیت بالایی برخوردار هستند. همانطور که در کنگره و جشنواره های بین المللی قابل مشاهده است، این محصول ایران همواره در جایگاه ویژه ای قرار گرفته است.

مقاله پیشنهادی : عسل نمدار گلستان

شکرک بستن عسل حاکی از تقلبی بودن آن است. از دیگر باورهای نادرست که در بین مصرف کنندگان مطرح است، شکرک بستن آن می باشد. اما بهتر است بدانید کریستالیزه شدن یا رس بستن (شکرک زدن) نتیجه محلول های اشباع از قند است. از آنجایی که محلول های فوق اشباع ناپایدار هستند، در صورت مساعد بودن شرایط به طور حتمی شکرک خواهند بست. براساس شکرک‌زدن آ ننمی توان کیفیت را تعیین کرد.

عسل های امروزی در مقایسه با عسل های قدیم کیفیت خوبی ندارند. افرادی که به نسبت سن بالایی دارند، به هنگام مزه کردن آن ممکن است از این مدل حرف ها بزنند که این از احساسات و خاطرات کودکی آنها نشات می گیرد و هیچ گونه منبع علمی ندارد. با گسترش زنبورداری در کشور، کلنی های زنبور به مرور بیشتر از قدیم، می توانند به مناطق بکر کوچ کنند که این باعث افزایش تنوع و کیفیت عسل می گردد. با اینکه برخی زنبوردارها می توانند نوع مصنوعی آن را به بازار ارائه دهند اما قطعا امکان تهیه محصول ناب و طبیعی هم امکان پذیر می باشد. شما می توانید با مراجعه به سایت فروشگاه انجیلو عسل های خالص و خوش طعم را برای خود سفارش دهید.

وقتی در مرتع گل وجود ندارد این همه عسل چگونه تولید می شود!احتمالا این حرف را از زبان افرادی که علاقمند به طبیعت گردی و کوهنوردی هستند شنیده باشید. با توجه به تنوع در گونه های گیاهی لذا زمان گل دهی و شهد دهی در آنها نیز به مراتب متفاوت خواهد بود و هر کدام در روز خاصی از سال شکوفه خواهند داد. در این میان زنبورها با مهارت و استعداد ذاتی خود در این زمان از شهد و شیره گل ها استفاده خواهند کرد. در نهایت در اثر تلاش و سخت کوشی های زنبورها برای جمع آوری شهد از مناطق مختلف این محصول لذیذ حاصل می گردد. باید به کسانی که به کوه و طبیعت مسافرت می کنند، خاطر نشان کرد که وقتی خاری به لباس شما می چسبد در واقع آن خار روزی گلی بوده است که شهد آن مورد استفاده زنبورها قرار گرفته است و اکنون بعد از گل دهی به خاری چسبنده تبدیل گردیده است. باورهای نادرست در رابطه با عسل

با انجام چندین آزمون خانگی می توان به کیفیت عسل پی برد. شناسایی کیفیت عسل و اینکه بتوانیم نوع اصل و ناب را از نوع مصنوعی و تقلبی آن تشخیص دهیم یکی از کارهایی است که اکثر مردم دوست دارند در رابطه با آن به اطلاعاتی دست یابند. در اینترنت روش های خانگی فراوانی برای این امر وجود دارد که باید عنوان کنیم هیچ کدام از این روش ها پایه علمی ندارد. تنهاترین و مطمئن ترین راهی که می توانید به خالص و ناخالص بودن آن پی ببرید آزمایشگاه های تخصصی عسل و انجام آزمون های فیزیکوشیمیایی می باشد. دیگر روش ها با اینکه کاربردی به نظر می رسند اما به هنگام خرید هیچگونه کمکی به شما نخواهند کرد.

برای خرید عسل طبیعی کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

55 + = fifty seven