عسل طبیعی

خواص عسل برای سلامتی بدن انسان

عسل شهدی طبیعی که توسط زنبورعسل تولید می شود

خواص عسل! یکی از مهمترین فراورده های غذایی که خاصیت دارویی دارد و حاوی بیش از 400 مواد مختلف است. ترکیبات موجود در آن خاصیت ضد سرطانی و ضد باکتریایی دارند. این محصول زنبور با سایر شیرین کننده ها متفاوت می باشد و با اینکه فروکتوز بالایی دارد، اگر به مقدار متعادل استفاده گردد، برای سلامتی انسان اثرات قابل توجهی دارد.

عسل سرشار از آنتی اکسیدان های آنزیمی و غیر آنزیمی می باشد که از آنها می توان به کاتالاز، گلوکز اکسیداز، اسید اسکوربیک، فلاونوئید، کاروتنوئید، فنولیک اشاره نمود. علاوه بر آنها، این ماده غذایی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مهمی مانند کلسیم، پتاسیم، آهن، فسفر، روی، ید، منیزیم، نیکل، آلومینیوم، کبالت و چندین مواد دیگر است. یک گرم از این محصول به طور متوسط حاوی سه هزار دانه گرده از 20-90 گل مختلف می باشد.لذا عطر و طعم آن بسته به شهد گل هایی که از آنها به دست می آید، متفاوت است.رنگ تیره از این فراورده خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی فراوانی دارد.

از مهمترین خاصیت های عسل می توان موارد زیر را نام برد

-آنتی بیوتیک طبیعی: خاصیت ضد میکروبی یکی از ویژگی های بارز عسل است. ماده موجود در آن در برابر میکروب ها مقاومت می کند و دیواره سلولی آنها را تخریب و از بین می برد.

-قلب و عروق: آنتی اکسیدان های موجود در عسل، مفید برای سلامت قلب و عروق هستند. باعث کاهش بی نظمی ناشی از اکسیداسیون می گردد و از عواملی که منجر به تنگ شدن شریان های قلب می شوند، جلوگیری می نماید.-جوانسازی پوست: با مرطوب کردن لایه های رویی پوست، چین و چروک پوست را کاهش و مانع پیری زودرس آن می گردد. مالیدن آن بر روی پوست بهبود گردش خون و استحکام آن را در بر دارد.

-مغز و اعصاب: طبق مطالعات فراوان، این محصول به خاطر داشتن آنتی اکسیدان طبیعی، می تواند از زوال عقل و افزایش سیستم کولینرژیک مغز جلوگیری می نماید. از این طریق عسل به جذب کلسیم توسط بدن کمک می کند تا مغز سالم و هشیار بماند. مغز انسان برای پردازش اندیشه و تصمیم گیری به کلسیم نیاز دارد.

-دستگاه گوارش: محصول نامبرده در پاکسازی دستگاه گوارش به علت مسمومیت های غذایی تاثیر بسزایی دارد. مطالعات نشان می دهند که افراد که مبتلا به عفونت های معده با هلیکوباکتر پیلوری هستند، عسل نقش مثبتی را در سلامت آنها دارد. علاوه بر ضد زخم معده و دستگاه گوارش بودن، به عنوان دارو برای معالجه قولنج روده نیز تجویز می شود. خواص عسل

-دهان و دندان: با اینکه این فراورده شیرین است، اما مانند شیرینی های مصنوعی به دندان ها آسیب نمی رساند. افرادی که در وعده های غذایی خود از آن استفاده می کنند نه تنها به پوسیدگی دندان مبتلا نشده اند بلکه از دندان های سفید و سالمی تری برخوردار هستند.

-کبد: در بیماری های کبدی نیز افراد می توانند از این محصول که به صورت پادزهر عمل می کند، استفاده نمایند. به عنوان مثال، شربت سکنجبین با عسل، صفرابری عالی است. همچنین مصرف آن با کندر، سنگ های کلیه و مثانه را تجزیه و از بین می برد.

-درمان سرماخوردگی و سرفه: با غرغره شربت آن با زخم های دهان و ورم گلو مقابله کنید.

-کم خوابی: مصرف چند قاشق چایخوری از این محصول قبل خواب باعث آرامش و خواب کامل می گردد. لذا افرادی که از بی خوابی رنج می برند، مصرف آنحتما توصیه می شود.

-درمان آسم: علائم مربوط به آسم مانند سرفه کردن و خس خس سینه را رفع می نماید. خواص عسل

عسل طبیعی

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

23 + = thirty two